22 februari 2009

tillbaka på banan

Här råder ingen halsfluss för sambon mer och orken har kommit tillbaka för mamman. Det har vart en mycket tålmodig tvååring under de senaste veckorna, men hon har fått veta och känna hur duktig hon vart och skall även på något sätt få tillbaka den lugna tid som rådit.
Mycket är det att ta igen i skolarbete men jag låter inte stressen nå mig, det löser sig och jag hinner. I längden hinner jag. Jag kan.

Tillbaka på banan är föräldrarna iaf och för en tvååring innebär det att få utlopp för energi.
Och kanske att jag till och med hinner med något litet inlägg här varje dag när något faktiskt händer och energin finns där.


"kom här hos mig", viskar en tvååring från ett jordgubbstält precis. Vi ska tydligen gå och hälsa på hos en pappa med små flickor. Här kan vi nämligen senaste tiden genom att passera osynliga dörrar i väggar hälsa på lite vem som helst. Utvecklingen slutar aldrig och jag följer den med spänning, värme och kärlek.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha så härlig :)

LillaBarn sa...

Vilken liten sötnos, fint namn!! Tvååringar är härliga (för det mesta!!!), min tjej Jade är två och ett halvt, sen har jag en liten kille, Max, som är 8 månader och et litet busfrö!! Kram

Mamma Melissa sa...

De är så underbara i den åldern! Deras fantasi och sätt att uttrycka den på -otroligt i alla lägen! Nu blev jag sugen att skriva om min lillasyster (3år) och hennes små påhitt med mina flickor:.))

Skall även höra med min bloggdesigntjej om man kan göra popupfönster av kommentarsfältet... men jag funderar på om det är så att det är något som liksom ligger i mallen från början beroende på vad för slags blogg man har (jag har ju blogg.se och du har blogspot...) Men jag håller med dig, det är mycket enklare att det poppar upp än att man skall klicka fram och tillbaka!