15 januari 2009

andpaus

Mitt i allt pluggande, städande, matlagnande så tar jag nu en fem minuters paus innan det är dags för tvättstugan.
Jag har nog aldrig lyckats må såhär bra i stress, att se allt ur ett så mycket större perspektiv än bara en smal stig innehållande just stressfaktorn.
Det är så mycket större det jag ser nu, jag ser vägar om det inte fungerar och jag ser allt så ljust. En framtid med fin utgång oavsett hur stressfaktorn löser sig.
Alternativ som är fina oavsett. Det glädjer mig att i grunden må så bra att stressen inte når en på djupet.


Notis till mig själv: glöm aldrig att andas.

tvättstugan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kloka ord! Så sant. Och vad skönt att det inte når ner på djupet längre! Hörde jag lite personlig utveckling...;.)

Ja, du får läsa precis hur mycket eller lite du vill. Du är så välkommen så!