15 december 2008

Tindrande ögon

Att en gran, av plast dessutom, kan göra så mycket för ett barn.
Att de där silvriga och röda bollarna och allt som glittrar kan få en tvåårings ögon att glittra ikapp.
Jag var skeptisk till att ta fram granen i år eftersom vi åker bort, men med dessa tindrande förväntansfulla ögonen så ångrar jag ingenting.
Denna känsla man ser i henne som man så väl vet hur den känns.. och hur ont av lycka det gör i en som förälder att kunna ge henne detta.
Och allt som krävs är en gran.. i plast..

De kräver så lite, de är så oskyldiga, de är så små och det mest fantastiska som finns. Ännu tydligare blir det med tindrande ögon framför en färdigklädd gran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Här är det två tjejer som är hellyckliga för att få klä granen i sin egen stil.Kanske inte mamma riktigt helt gillar utseeendet när granen är färdig, men som du säger den gläde och lycka som lyser i deras ansikten under proceduren är helt obetalbar och den smittar av sig.
Ha det så bra
Kram Cathi

Anonym sa...

Vad fint..här är det inte så mycket julpynt..har inte varit så mycket för det så det har varit Martina som stått för det mesta insåg jag när jag och Leo skulle pynta och det var en kartong med pynt för ett rum knappt :P Men hur som helst så var det lika kul att hänga glitter å stjärnor, har dock ingen gran i år..jag är lite mot plastgranar och vi ska bort i år så då ides jag inte strula med att hugga en gran som ska stå å barra nä vi inte är här ens..

Å vad Tuvalie har blivit stor..eller ja de är ju det, och vilket hår ^^ är det pappas lockar..gulligt
Din blogg var intressant och fin..ska läsa mer här också lite senare