06 december 2008

Tårar av oförståelse

Nej, jag trodde verkligen inte när jag flyttade hit och blev varnad för grannen av både vaktmästare och tidigare hyresgäster att det var så allvarligt som det lät, "har ni hört av grannen än?", "ta det inte personligt när hon kommer".
Men det är precis det jag gör.. vad annat kan man göra när man blir påhoppad i sin roll som förälder och någon säger till ens barn "men du skall väl gå och lägga dig nu?".
Nej.. där går det för långt. Hennes antydningar gjorde att jag gick i försvarsposition direkt och adrenalinet pumpade. Min första tanke var att inte gå fram till dörren där min sambo samtalade med henne.. men det blev för mycket. Efter alla blickar och knackanden i element blev det för mycket. Att antyda på hur jag ska agera som förälder när jag VET att jag är den bästa föräldern för mitt barn. Och ändå kommer det... ändå kommer tårarna när hon gått. Fast det är uppenbart att hon är osäker och gjort såhär mot alla tidigare hyresgäster så kommer tårarna.
Tårar av oförståelse..oförståelse inför handlanden utförda bara för elakhet. Tårar av att någon personligen velat göra en illa.
Jag går inte med på det.. jag går inte med på antydningar om att Tuvalie skulle springa onormalt mycket. Jag går inte med på att hon antyder genom meningen "men NÅNGÅNG kan man väl läsa en saga", att jag inte gör rätt. Jag går inte med på antydningar om mitt barn. Min fullt normala tvååring som faktiskt tro det eller ej, SPRINGER, LEKER,HOPPAR.
Senaste veckorna har Tuvalie gått mycket på dagis på grund av mycket att göra för mig och pappan, 9-4 har hon gått. Det lämnar alltså 3 - 3och en halv timma över för klampande på eftermiddagen. För det uttrycket använde hon "jag blir GALEN, allt jag hör är klampklampklampklampklamp". Men på de timmarna ska hinnas med, middag,bollibompa,bad,SAGOR,mys,"gömma i sängen", som inte innefattar "klampande".
Så varför blir jag ledsen när jag vet att hon säger de sakerna för att inbilla mig att jag inte gör rätt.
Oförståelse.. är nog vad som frambringar tårar.
Jag är så ledsen.. jag blir så ledsen när människor inte bara vill andra väl.

Men när någon antyder elakheter om och till mitt barn, när någon pratar genom mitt barn för att nå mig, så finns det andra ord som beskriver det jag känner...

Inga kommentarer: