21 november 2008

Bää bää sjuka barn


Jag började skriva ner på papper en upplevelse som ägde rum för några veckor sedan, i mitt skrivande kom jag på denna blogg igen och tänkte att det vore ju passande och även betydligt smidigare att skriva ner det här.Vi satt vid middagsbordet, jag Lars och Tuvalie.

J=jag, L=Lars T=Tuvalie.

J: Vi borde åka till kupan imorgon, vi behöver så mycket grejer till lägenheten.
L: Jo, det borde vi.
T: Vadå kupan?
J: Jo, det är en affär.
T: Vadå kupan affär?
J: Jo, du vet det är en affär som ger pengar till fattiga länder.
T: Vadå fattiga länder?
J: Jo, i fattiga länder finns sjuka barn, och när vi far till kupan då ger dom pengar till dom barnen och då blir dom friska och glada.
T: Jå, okej.


Vi fortsätter middagen och pratar om annat, Tuvalies tankeverksamhet är på topp efter samtalet och hon funderar mycket.Efter ett tag börjar hon sjunga med lite småsorgsen röst:

T: Bäää bääää sjuka barn har du någon ull? Jaja sjuka barn jag har säcken full.

Inga kommentarer: