30 november 2008

Blöjbyten




"du bör byta blöja eftersom jag skall städa och vara med tuvalie".

"du kanske ska byta blöja eftersom jag ska läsa(skola)".

"just det, du ska läsa jag ska städa".

Jag vann.




Bilden är på dagen ett år gammal.

Mysmorgon. Jag och Tuvalie julpyntade igår. Glitter i hela lägenheten ville hon ha. Jag sträckte mig så långt till att vi kunde ta fram lite glitter men att det fick hålla sig till hennes rum, så runt hennes dörr hänger nu glitter.Resten av lägenheten är pyntad med elljustake, två stjärnor, två adventsljusstakar, massa tomtar, ljus och mys.Idag är det skyltsöndag. Kan inte påstå att jag tycker om konceptet, däremot tycker däremot om att göra något mysigt varje advent. Så idag blir det att ta bussen till stan och köpa en klapp till Tuvalie av någon snäll tomte som ger pengarna till något bra.

Inga kommentarer: