21 november 2008

Farmodern, svärmodern, mamman

Nu har svärmodern, farmodern och mamman anlänt.
Den nämnde fick följa ner till dagis för att hämta Tuvalie. Detta var uppskattat från alla håll.
Jag tycker det känns väldigt trevligt och ser fram emot en mysig dag och kväll tillsammans och sedan på det ett trevligt sällskap på vår bussresa imorgon.Om någon skulle läsa detta innan jag far med bussen så skänk goda tankar inför bussresan, tänk lugn och positiva tankar så når kanske den positiva energin oss.
Jag vet att jag låter onödigt orolig, men det är jag för mycket. Mestadels för småsaker och inte stora saker.I mitt liv finns mycket planering,eller planering skulle jag nog inte kalla det, positiva tankar inför olika situationer för att gå in med lugn och harmoni när jag möter något jag känt oro inför. Jag tänker igenom situationer innan de sker för att vara förberedd. Detta kan vara både bra och dåligt. Dåligt om man baserar sitt igenomtänkande på negativa tankar och energin inte känns bra.Det är ett tips, att tänka igenom olika situationer du ska genomgå som du känner dig lite orolig inför. Se framför dig hur bra det går och möter en negativ tanke dig så omvänd den. Se hela förloppet framför dig och hur bra allting går. Då går iaf jag in med positiva tankar inför olika situationer och omän de inte följer precis de tankebanor som jag hade så känner jag iaf lugn inför det jag ska bemöta.
Nu ska jag umgås, det blir att äta ute(tjoho!) och antagligen även indiskt. Me like.Notis till mig själv: mitt liv är fantastiskt och allt runtomkring, du kan hantera alla situationer.

Inga kommentarer: