21 november 2008

Ändring

Jag kände nu att jag var i behov av att skriva för jag fick lite panik över att jag inte riktigt har koll på hur min helg kommer te sig.Det var planerat att åka till piteå(min hemstad) eftersom jag blivit moster(!). Jag ska åka med Tuvalie(gud bevare mig väl,är lika nervös varje gång), och vi skulle ha åkt imorgonbitti(fredag).
Nu har det dock blivit på detta sätt att Lars mamma kommer passera Umeå imorgon, hon hade hoppats på att hinna träffa oss och jag fick ångest eftersom det vill jag ju såklart göra.
Nu är planen istället, Lars mamma kommer hit imorgon och sover över här och åker på bussen med oss lördag. Värt att nämna är även att de gånger jag åkt buss med Tuvalie har gått jättebra, hon sköter sig så bra och är duktig på att hantera sådana situationer, såväl även jag.Iaf, lördag alltså blir det piteå.
Jag ska antagligen sova hos pappa för att hålla honom sällskap, min farfar avled för någon dag sedan efter en tids sjukdom och kamp. Jag tror pappa kan behöva sällskap.Farfars död påverkade mig mer än jag trodde, jag ser hans händer framför mig många gånger under dagen. Vi var förberedda men det gör ont ändå.
Döden har alltid vart och är för mig fortfarande väldigt skrämmande. Det jag VILL tro om döden är att vi kommer till en plats där vi upplever den bästa känslan vi haft i vårt liv, vi lever då i den känslan tillsammans med de vi älskat som gått bort och deras bästa känsla under livet. Här samlas då en rad fantastiska känslor som vi alla får ta del av.Gud vad jag vimmlar bort mig, åter till helgen.Bo hos pappa tror jag det blir, men han ska kanske till kalix isåfall så sover jag hos min mamma. Pappas fästmö bor i kalix.

SÅ, notis till mig själv: Bussresan blir lördag istället för fredag. Det är inget att få panik över, ändring är ingenting negativt. Det är bara en dags skillnad och du får sällskap på bussen.

Intala mig själv: Det kommer gå bra, Tuvalie är ju jätteduktig, det kommer bli jättetrevligt i piteå, du kan hantera alla situationer.

Nu ska jag snart ner och hämta Tuvalie. Det kan jag berätta att hämta sitt barn på dagis efter att ha vart en hel dag ifrån varandra är bland det fantastiskaste du kan vara med om. Att få hålla om och lukta och viska hur du saknat. Ihh, nu pirrar det i magen. Nu springer jag ner!

Inga kommentarer: