24 november 2008

vi är hos morfar. mamma är här. jag ska sova med dig i sängen.

Igår blev en jobbig kväll. Stressen kröp sig på och jag såg ingen lösning.Efter en kväll som kändes oändligt lång av att försöka få fram tankar som inte ville komma i all panik som rådde i huvudet kom det eftersom fram lösningar. Lösningar som gör högt tempo på lång sikt men ingen extrem situation som gör att man i längden inte orkar med.

Tidigare på kvällen hade jag det supermysigt, vi åkte en sväng till hortlax(lars familj) och där var det trevligt. Det är en fantastisk känsla när ens besök kan kännas så välkommet och efterlängtat.

På kvällen fick jag inte mycket gjort med skolan eftersom jag med jämna mellanrum fick gå in till en orolig Tuvalie och viska "vi är hos morfar, mamma är här, jag ska sova med dig i sängen".Eftersom jag hela tiden smög iväg och försökte få något gjort resluterade det bara i en ännu mer osäker Tuvalie, tillslut fick jag ge med mig och lägga mig med en Tuvalie som så bestämt skulle sova på min rumpa.

Andas. Livet är fantastisk. Andas. Du kan hantera alla situationer. Andas. Det här kommer bli en fantastisk dag. Andas. Du är trygg i dig själv. Andas. Gå ut och ta tagen för varje minut. Andas. Njut.

Inga kommentarer: