22 november 2008

LE FILS DE L'EPICIER

är titeln på filmen vi såg ikväll, eller "en lanthandel i Provence" på svenska.
Minimalistisk helmysig film som sågs ätandes havrekakor, mums.
Det blev indiskt till middag, mums det med, men starkt.
Jag har negativ energi trots att jag varvat ner med lugnande té drickandes ur mina fina koppar och på det tända ljus.
Intala mig själv: Du är stark i dig själv, du har ingenting du behöver bevisa, så länge du litar på dina egna känslor så kommer du veta vad du själv vill och inte falla för andras påtryckningar. Le bara tillbaka och känn tryggheten och lugnet i dig själv. Så kommer du längst, så mår du bra. Det är det du vill.
Jag bör sätta mig ner och bara försöka vara tom i huvudet en stund, det är aldrig gott för mig att lägga mig med massor med tankar virvlandes i huvudet. Om det nu inte är längtan eller lycka. Vilket det inte är nu, det är någon slags oförståelse.
Notis till mig själv: Du behöver inte förstå alla, men du kan acceptera människors handlanden. Ta den positiva energin och omvänd den negativa. Se förbi, döm inte. Vi är alla bara människor med vår egen bakrund och vårt eget bagage. Vill du väl så vill människor förhoppningsvis dig väl.

Inga kommentarer: