21 november 2008

oneness is achieved by recognising your self


står det på etiketten på teét jag snart skall dricka. På varje tépåse får man nämligen någon skrift som verkligen uppmuntrar en. Det är som julafton varje gång man ska dricka té. Jag skulle vilja slita upp alla förpackningar och läsa, men grejen skulle ju sannerligen inte bli detsamma. Så det skippar vi va.
Min té förpackning ser inte riktigt ut som bilden men det är detsamma.Detta té är verkligen att rekommendera. Det jag dricker just nu är då "Calming organing Herb & Spice Infusion".Speciellt utformat för att känna lugn, och jag må säga att det fungerar verkligen.
Jag tror bara man behöver rätt inställning, och tro. Med fel inställning kan nog det mesta bli fel. Sedan behöver ju inte alla ha som mål att det skall bli på ett sätt som någon annan heller. Men det är en helt annan historia. Nu var det om att dricka ett té som ger lugn.Att ta sig en kopp på kvällen när allt är gjort klart hemma och bara få andas. Just nu har jag tänt ljus och släckt ner överallt och sitter här med mitt té som snart är redo för att drickas.På förpackningen finns även ett tips på en relax övning som jag gör ibland. Den är väldigt smidig att göra när man inte riktigt har tid för att varva ner men känner att man behöver ändå, för den är väldigt enkel att göra och behöver inte så mycket koncentration.

Så gör nu med mig:
Sätt dig med benen i kors eller på en stol med benen rakt ner och fötterna rakt mot marken. Håll för din högra näsborre med höger pekfinger och andas djupt och långsamt genom vänster näsborre.Låt din vänstra hand ligga avslappnat i i ditt knä. Håll dina ögon slutna.Gör denna yoga övning i 1-5minuter.

Hämtningen på dagis var mysig som förväntat. De var ute så jag smög mig lite sakta på, gick framför henne och hon hoppade till som vanligt sprang fram till mig ropandes "mamma mamma mamma!", och vi luktade på varandra och kramades. Fina lillis.
Nu skall jag återgå till mitt té, för nu är det redo att drickas.

Inga kommentarer: