21 november 2008

inte du BARA pappa!


Tuvalie kom upp till oss på morgonen, hade klätt av sig sin pyjamas(som många gånger förr) och stod där i bara blöja och såg hur mysig som helst ut.Kröp upp i sängen och jag frågade efter en morgonkram och fick svaret "nej, inte du! bara pappa!", varpå hon kryper in under täcket lägger sig på lars mage, lägger huvudet på hans bröstkorg och gosar. Avundsjuka! pff. haha.Nu är hon iaf ivägskickad till dagis med Lars, hon ska gå väldigt kort idag eftersom Lars mamma dyker upp under förmiddagen och då ska vi gå ner och hämta henne.När jag steg upp på morgonen sa jag till mig själv,det här kommer bli en fantastisk dag, alla människor omkring dig kommer ge dig positiv energi och du det tillbaka, du kan hantera alla situationer.Sitter och skriver handlingslapp:
  • russin
  • kaffe
  • bär
  • bröd
  • ört och vitlöksost
  • juice
  • frukt
  • mjölk
  • gurka
  • deo
  • hämta 200kr till buss
Tänkte bara handla grejer för frukost m.m eftersom vi snart åker, och då får Lars sköta sig själv.Får se hur han klarar det där, jag brukar ju i vanliga fall inte låta honom komma i närheten av köket. Inte för att jag tror att han inte kan utan för mitt personliga kontrollbehov i köket.Nu ska jag diska, sedan iväg och handla, sedan studier en stund.Tror det blir att äta ute idag, det vore väldigt trevligt. Indiskt om jag får bestämma.

Inga kommentarer: