25 november 2008

Utbrott

Vi är hemma igen. Bussresan hem gick superbra den med, men jag kommer inte åka direkt efter vi är uppstigna igen. Det för Tuvalies skull eftersom det märktes hur mycket hon egentligen ville upp och springa men skötte sig ändå. Och sådant gör ont i ett mammahjärta, att se när hon vill något men inte ens säger det till mig.. för hon vill vara duktig. Min tjej.

Nu sitter hon i badet, min tjej alltså. Lars sitter med henne, tänkte att dom behövde lite ensamtid efter en tid ifrån varandra.Lillis fick ett utbrott idag, inte konstigt med tanke på hur duktig och stor hon har måstat vara i Piteå. Flängt omkring mellan människor hon inte träffat på länge och under hela tiden fått höra att hon minsann nu är den stora tjejen(eftersom hon fått en liten kusin). Det var skönt att förstå utbrottet så bra, att hon behövde vara liten för en stund. Tyvär blev det mitt i middagen, så ingen middag fick hon i sig. Det har aldrig förut hänt att hon inte ätit middag och det får ju en att känna sig uppgiven också. Samtidigt vet jag där inne någonstans att hon överlever och dagens händelse antagligen inte sker på samma sätt igen.

Jag är lugnare än jag var för någon dag sedan när jag skrev om stress. Stressen blev antagligen större eftersom jag var i piteå och inte hade kontroll och koll över situationen.
Jag ser fram emot en kväll i soffan, drickandes lugnade té och med världens finaste Lars bredvid.
Imorgon bjuder dagen på studier och sedan besök på sjukhuset hos mormor som ligger här för strålning.

Åh, jag mår bra i varenda del av kroppen ikväll. Det är verkligen som de säger, borta bra men hemma(umeå) bäst. Och hur nu man ska definiera hemma... när man precis flyttat och har så mycket känslor kvar i hemstaden och mest bara en lägenhet här i umeå. Men här är vi, min lilla familj, och här ska vi bygga upp något tillsammans. Så detta kommer bli det bästa hemmet någonsin. Omän varenda liten del av min kropp vissa dagar värker av längtan till att åka tillbaka. Men det kommer bli fantastiskt här eftersom, och varje dag här kommer bli bra. Det ska jag intala mig själv varje morgon och sedan leva därefter. Det här blir en fin dag. Imorgon blir en bra dag.

Inga kommentarer: